OmaPKS:n logo

Tiedotteet

  • Käyttötiedot eivät päivity – vikaa korjataan

    2.4.2024

    Asiakkaiden käyttötiedot eivät tällä hetkellä päivity OmaPKS-palveluun. Ongelmat liittyvät palveluiden väliseen tiedonsiirtoon ja vikaa ollaan parhaillaan korjaamassa.

  • Käyttökatko torstaina 7.9. alkaen klo 17

    4.9.2023

    OmaPKS-palvelu ei ole käytettävissä torstaina klo 17 - 19 välisenä aikana järjestelmäpäivityksen vuoksi. 

  • Uudistimme sähköistä OmaPKS-palveluamme

    14.6.2023

    Pohjois-Karjalan Sähkön OmaPKS-palvelussa on päivityksestä johtuva käyttökatko 15.06.2023 klo 07:00 - 08:00 välillä.

  • Kulutustiedot näkyvät vaillinaisina

    21.3.2023

    Osalla asiakkaista kulutustiedot näkyvät korkeintaan 15.3 asti. Selvitämme ongelmaa ja korjaamme sen mahdollisimman pian lähipäivinä.

  • Sähköhyvitykset maksetaan asiakkaalle automaattisesti

    9.3.2023

    Sähköhyvitys maksetaan automaattisesti sähkön myyjän tekemänä hyvityksenä sähkölaskulla, eikä asiakkaan tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä sen saamiseksi. Hyvitys maksetaan kahdessa erässä aikaisintaan huhtikuussa 2023 päivätyllä sähkölaskulla. Hyvitys ei koske sähkönsiirtoon liittyviä maksuja.

  • Kun haluat siirtää laskun eräpäivää tai jakaa laskun eriin

    3.2.2023

    Maksuneuvonnassa kumppanimme on Ropo Capital. Ropon maksuneuvonta auttaa maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa. Nopeimmin hoidat asiasi kuntoon Ropo Online -palvelussa, jossa voit tarkistaa laskusi tilanteen ja maksaa laskun, siirtää eräpäivää tai tehdä perintälaskulle maksusuunnitelman. 

  • Asiakaspalvelumme on ruuhkautunut

    23.9.2022

    Odotus- ja vastausaika on pidentynyt totutusta. Myös viesteihin vastaaminen vie nyt tavallista kauemmin. Kiitos kärsivällisyydestäsi!

  • Laskujen näkymisessä on ongelmia

    28.3.2022

    Tällä hetkellä viimeisimmät laskut eivät näy OmaPKS-palvelussa. Asia on korjauksessa.

  • Ongelma laskujen näkymisessä korjattu

    28.3.2022

    Ongelma laskujen näkymisessä OmaPKS-palvelussa on nyt korjattu ja viimeisimmät laskut ovat myös näkyvissä.

  • OmaPKS-palvelu ei ole käytettävissä 16.2.2022 n. klo 7.30 - 14.00

    15.2.2022

    OmaPKS-palvelussa on datahubin käyttöönottoon liittyvä käyttökatko 16.2. n. klo 7.30 – 14.00.

  • OmaPKS-palvelussa on katkos kulutustietojen päivittymisessä n. 10. – 21.2.2022

    7.2.2022

    Datahubin käyttöönotosta johtuen OmaPKS-palvelussa on katkos kulutustietojen päivittymisessä n. 10. – 21.2.2022. Datahub on Fingridin keskitetty tiedonvaihtojärjestelmä, joka otetaan käyttöön 21.2. Datahubia käyttävät kaikki Suomen sähkönmyynti- ja verkkoyhtiöt. Tutustu Datahubiin tästä https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/datahub

  • Kaikkien suomalaisten sähkönkäyttötiedot yhteen tietojärjestelmään

    26.1.2022

    Kaikkien suomalaisten sähkönkäyttötiedot yhteen tietojärjestelmään

    Suomessa otetaan 21.2.2022 käyttöön sähkön vähittäismarkkinoiden keskitetty tiedonvaihtojärjestelmä, Datahub, joka varastoi kootusti asiakas-, mittaus- ja käyttöpaikkatietoja koko valtakunnan tasolla. Asiakkaalle järjestelmän käyttöönotto ei aiheuta toimenpiteitä.

  • Tykkylumitilanteen paikannuslennot 26. tammikuuta

    26.1.2021

    Tykkylumitilanteen paikannuslennot 26. tammikuuta PKS Sähkönsiirron alueella

  • Kulutustietojen näyttämisessä ongelmia

    25.1.2021

    Kulutustiedot eivät tällä hetkellä näy kaikilla asiakkaillamme. Korjaustoimet ovat käynnissä.

  • Verkostotyökohteet löytyvät nyt netistä

    30.3.2020

    Nyt löydät kaikki verkostotyökohteet verkkosivuiltamme. Sähkönjakeluverkossamme tehdään vuosittain töitä sadoissa eri kohteissa. Asentajia, urakoitsijoita ja kalustoa liikkuu sellaisissakin paikoissa, joissa niihin ei ole ehkä totuttu, mistä seuraa luonnollisesti paljon kysymyksiä, että nyt on meneillään. 

  • Koronaviruksen vaikutukset asiakaspalveluun

    19.3.2020

    Varaudumme koronaviruksen aiheuttamaan sairastumisriskiin erilaisin suojaustoimin, jotta pystyisimme palvelemaan asiakkaitamme kaikissa olosuhteissa. Suljemme myös sen vuoksi Joensuun IsoMyyssä sijaitsevan PKS Kaupan 13.4. saakka. Kaupan avaaminen voi aikaistua tai siirtyä myöhemmäksi tautitilanteesta riippuen. Kaupassa työskentelevät henkilöt siirtyvät muihin asiakaspalvelukanaviimme, joten sähköasioiden hoitaminen puhelimitse, sähköpostilla, chat-palvelussa tai OmaPKS-onlinepalvelussa onnistuvat normaaliin tapaan. Asiakaspalvelumme puhelinnumerossa 013 2663 100 (pvm/mpm) palvelee maanantaista torstaihin klo 8-18 ja perjantaisin 9-18.

     

  • Muutoksia asiakaspalveluumme

    19.2.2020

    Käyntiasiakaspalvelumme muutti uusiin tiloihin. Sähkön myynti, sähköverkkoasiat ja muu käyntiasiakaspalvelu siirtyi Kauppakeskus IsoMyyhyn, jonne avautui  uudentyyppinen sähkömyymälä, PKS Kauppa. PKS Sähkönsiirto Oy:n sähköistyspalvelu ja tekninen asiakaspalvelu siirtyivät sen sijaan Joensuun Tiedepuiston tiloihin Länsikadulle.

  • Joulu tulee, koristevalot kuntoon

    4.12.2019

    Pimeän tultua koristevalot ja kyntteliköt kaivetaan esille joskus kylmistä ja kosteistakin varastotiloista. Valojen kunto on hyvä tarkistaa ennen käyttöönottoa.

  • Käyttökatko 13.6.2019

    13.6.2019

    Osittainen käyttökatko järjestelmäpäivityksen vuoksi.

  • Opas ilmalämpöpumpun käyttöön

    7.5.2019

    Parhaimman hyödyn ilmalämpöpumpusta saat käyttämällä laitetta oikein, säätämällä tilanteen mukaisesti ja huoltamalla säännöllisesti. Tässä tietoa ilmalämpöpumpuista ja niiden käytöstä sekä oikean pumpun valinnasta.

    https://energiaa.pks.fi/monipuolinen-opas-ilmalampopumpuista/

     

  • Mihin se sähkö oikein kuluu

    5.3.2019

    Joko olet kokeillut energialaskuria? Helppokäyttöisellä energialaskurilla saat tietoa siitä, mihin juuri sinun talossasi sähköä kuluu. 

  • EU:n tietosuoja-asetus huomioitu Pohjois-Karjalan Sähkö Oy:llä

    25.5.2018

    Eu:n tietosuoja-asetus astuu voimaan 25.5.2018.

    Olemme Pohjois-Karjalan Sähkö Oy:ssä valmistautuneet EU:n tietosuoja-asetuksen voimaantuloon tarkastamalla henkilötietojen käsittelyä koskevat käytäntömme ja dokumentaation siten, että ne vastaavat asetuksen vaatimuksia.

    Henkilötietojen käsittelyä koskevat tietosuojaselosteemme on julkaistu nettisivullamme www.pks.fi.

  • Näytä lasku -toiminnallisuuden ongelmat nyt korjattu

    25.4.2018

    Laskun kuvan näyttämisessä olevat ongelmat on saatu korjattua. Nyt pääset katsomaan kaikkia laskujasi.

  • Näytä lasku -toiminnallisuudessa ongelmia

    29.3.2018

    Näytä lasku -toiminnallisuudessa on ongelmia

  • Lasku- ja puhelinpalvelumme uudistuivat

    19.3.2018

    Pohjois-Karjalan Sähkön lasku- ja puhelinpalvelut uudistuivat ja samassa yhteydessä muuttuivat myös pankkitili ja viitenumerot.

  • Onko sähköliittymän hankinta suunnitelmissa?

    27.6.2017

    Sähköliittymä voidaan teknisesti rakentaa periaatteessa minne tahansa, mutta rajoitteeksi käytännössä kuitenkin muodostuvat liittymän rakentamisen kustannukset. Hinnan selvittämistä ennakkoon helpottaa uusi sähköinen liittymäpalvelu, joka löytyy OmaPKS-palvelusta.

  • OmaPKS-matkalahjakortti meni Kiteelle

    18.5.2017

    OmaPKS-matkalahjakortti meni Kiteelle

    Arvoimme kaikkien OmaPKS-asiointipalveluun rekisteröityneiden kesken 500 euron matkalahjakortin. Onnetar suosi Arja Hirvosta Kiteeltä. Onnea voittajalle!

  • Sähkön hinta laski ensi talveksi normaalitasolleen

    25.11.2016

    Pohjoismaiden vesivarastojen heikon tilanteen ja Keski-Euroopan poikkeuksellisen kalliin tukkusähkön hinnan takia olivat sähkön hintanoteeraukset marraskuussa sähköpörssissä jonkin verran normaalia korkeammalla tasolla. Nopeasti parantuneen markkinatilanteen myötä ensi talven sähkön hinta on kuitenkin tullut yhtä nopeasti takaisin alas.

  • Ajankohtaisia vinkkejä kodin energiankäyttöön

    11.1.2016

     

    Nauti mukavuudesta ja käytä energiaa järkevästi. Pienillä muutoksilla käyttötavoissasi voit säästää energiakuluissa merkittävästi. Tutustu vinkkeihin ja hyödynnä parhaat!

     

    http://energianeuvonta.pks.fi/kaytaoikein/ajankohtaiset-vinkit-kodin-energiankayttoon

     

  • OmaPKS on nyt käytettävissäsi

    17.12.2015

    Olemme koonneet kaikki sähköiset palvelumme edessäsi olevan upouuden OmaPKS-palvelun alle. Tästä lähtien pääset siis kaikkiin sähköisiin palveluihimme, kuten Omawatti-, Katkot-, ja Live-palveluun helposti samalla tunnuksella ja yhdellä kirjautumisella. OmaPKS -palvelussa voit muun muassa ylläpitää omia tietojasi, tarkastella sopimuksiasi ja seurata sekä vertailla energiankäyttöäsi haluamallasi välineellä ja juuri sinulle sopivaan aikaan.